Snorkling Di Pulau Payar Langkawi


Hingga ke tengah laut ..ini cuma untuk geng yang berani jer..penakut dok dendiam kat tepi!!


Sah!!!time ni aku kaki bully kawan yg tutup mata..aku tak geli pegang timun laut yang hitam lembek dan panjang tu..kah kahkah!


Ni antulawa tidok dalam laut…spek tak leh pakai so tak baper nampak antuencem datang!


Time ni sah skema sebab dengar taklimat..masa ni belum kenal blog lagi!!


Baca la…info ni dan tentu tahu di mana pulau ini.Agak 45 minit dari Jeti Kuah.


Kemudahan penginapan dan tempat memasak disediakan pandai la cari tukang masak bawak pi sorang chef!


Cantikkan pemandangan…??


Air jernih hingga boleh nampak orang scuba kat bawah dan saheh org scuba nampak body org snorkling plak..plak dah!!


Semasa atas Feri pelancong..emm mahal ni anggaran RM200 sekali pergi ke P.Payar tapi saya dan member pergi atas tiket kursus Alam Sekitar..hehe murah skit!


Banyak tau makanan yang kami bawa semua ni untuk 4 hari!Sah cukup!


Ini gambar antulawa snorkling!Seb bek x jumpa antu laut!

Inilah saat yang paling indah bila dapat snorkling dengan teman-teman jurulatih prasekolah di Taman Laut Pulau Payar.Bila berada dalam lautan aku sah lupa daratan!Pada mulanya memang lah rasa takut jer…berada dalam laut walaupun airnya tenang…namun ingatan terhadap Tsunami juga kadangkala menerjah juga dalam ingatan.Namun bila tengok teman teman dah mula memakai ‘life jacket’aku pun terus terjun ke laut dan susah nak naik ke darat!Berjam-jam dalam air tidak sedar hari dah mula petang!Ada juga geng aku yang takutkan anak ikan jerung yang datang waktu tengahari!Anak -anak jerung ini suka menggigit!Apatah lagi bila berbau ‘darah’ kata jurulatih alam sekitar yang turut melatih kami cara -cara ‘snorkling’.Soal soal terpegang dan tersentuh tu dah jadi perkara biasa dengann mereka ini…maklumlah baru nak belajar snorkling….lantaklah asalkan pandai sudahlah!Ada kawan aku yang terlalu takut hingga berkepit dengan jurulatih berjam -jam!Sah jurulatih tu tidur tak lena nanti….hehhehe!!macam-macam ada…setakat ni aku dah sampai pulau ini sebanyak 4 kali…huh syok tau!!!Jom!
Cuma perlu sediakan makanan untuk seminggu seperti ikan kering,beras,ayam,daging dll keprluan.Kita boleh masak makanan di sana kira macam gotong royongla.Malam buat barbique lagi.Karaoke tu dah semstinya !!!Lagi satu bekalan minuman bersih mesti mencukupi.Bawa semua bahan makanan dan minuman inidari tanah besar (langkawi).Kalau tak pakat minum air masin jer la…

About these ads

3 Responses

  1. uiii pandai snorkling dia… macam ni antuencem tak takut pi lautlah. ada orang boleh selamatkan.

  2. jom laaa….tarik tangan budin..kalau lemas ada bantuan subsidi CPR tau…jom!!

  3. ekeekkkeke..bila ku baca ni aku rasa nak sengih gak semua komen aku rupanya noti noti…huhu
    janji aku bukan buat betul pun cuma gurau…aku masih pertahankan nilai nilai murni ni!
    dalam bentuk tulisan je agak daring wal hal ???nothing la dont worry haa..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: