Dialah Ayahku!

Ketika aku dilahirkan kedua ibu-bapa ku tercari cari nama apa yang bakal diberi untuk aku.Ayahku ningin menamakanku dengan nama Norhayati…aleh aleh aku dinamakan Azizah pujaan P Ramlee.Arwah datukku amat suka nama ini kerana masih terngiang di telinga arwah gemar nyanyikan lagu ini!

Hidupku penuh ceria kerana aku memiliki seorang ayah yang amat penyayang sementara ibuku agak garang sedikit!Aku takut pada ibu tetapi amat manja dengan ayah!Hingga kini ayah masih memanjaku lagi….ayahku seorang yang sangat ku sayangi tiada tandingnya lelaki di dunia ini!

Ayah ku hebat dan begitu bagus layanan terhadap ibuku kerana sejak dulu aku perhatikan ayah tidak putus-putus menyayangi ibu hingga kini. Ibu terlalu uzur pun kasih ayah tidak berubah!Rasa ingin ku hebahkan seluruh dunia ini bahawa ayahku seorang yang hebat kerana jiwanya yang penuh dengan kasih sayang!Ingin ku anugerahkan gelaran ayah mithali buat ayah yang amat penyayang.Ayah juga pendengar setia terhadap segala masalah anak -anaknya!Dia juga penasihat terbaik yang amat memahami!Ayah…aku sayang padamu ayah!Kesempatan yang ada akan ku berikan segala untukmu ayah!!!

4 Responses

  1. hargailah kasih ayah slagi dia masih adaaaaaa…

    huwaaaaa… ayah kelat dah tadek… windu ayahhhhhh….

  2. kelat…diam sayang jangan nanes tau!!! meh share ayah lawa..ayah lawa baik tau..nanti ayah beli ceklat untuk kita dua ok!!!

  3. bertuah orang yang masih mempunyai ayah dan ibu. meskipun uzur, ibu tetap ibu. Budin sejak kecil tidak berayah dan ibu. Kasih anak pada ibu dan ayah sepatutnya lebih dari kasih ayah ibu pada anaknya.
    sekurang-kurangnya bantulah ayah goreng cucok kodok…

  4. emmm..Budin cemana tau lawa goreng cucok kodok kat ayah???herannyaa..budin ni pakai jin ke??hehehe

Leave a Reply

