KUATNYA KUASA KATA-KATA..

Pernah ada beberapa sahabat memberikan kata-kata ini pada aku…dan sebagai penghargaan buat mereka biar aku abadikan di dada blog ini!Tentu dia terharu…

This is my comeback in your blog…
I like you..u are someone special in many ways
1)your dedication with your work ..
2)your temptation to succeed
3)your struggle to survive
4)your ability and urge to consume new technological .know how in using the internet
5)your charm of course
6)last but not least No 6 – your sincerity
more will be added when… we get to know each other more!
7)jari you masih cepat dari otak..hehe yg ni aku akui maafkan!Pick up lambat beb!Jari ya rabbi macam kilat!
8)Darl!!hang memang nak menang!kalau salahpun masih nak menang!Ya aku suka bertekak,tapi bila hujahku patah aku cepat akur salah aku!
9)Jangan noti-noti-yang nipun aku suka sebab mengingatkan aku supaya x noti,nakal x per..hehe
10)you cepat melatah!memanglah fobia bunyi mercun melatah!Melatah kejap je bang..lepas tu cool cepat hingga cair!
11)hallo yang..fullamak kalau yg ni aku cair secairnya!Hampa nak apa aku bagi hahaha!
12)Jangan merapu hingga langgar syariat-Makasih Tok wan!
13)You cute,cantik!-sssonok gak tapi check balik lihat cermin diri ..is betui ka?
14)Suara kelas!!-Lor rasa macam suara kartun je..sebb dalam fon org selalu tanya ‘mak ada ke?panggil mak jap?”pada hal aku ler yg jawab call hahhah!
15)Cara penulisan hang dan ***** menampakkan tak terasa hati!Ya ke ni?Memang aku jenis pemaaf dan mudah lupakan sengketa!
16)You dan ***** adalah tonggak blog!Kembalikan semua ke tempat asal!-yang ni aku amat terharu!
17)Kementerian rugi dapat cikgu gedik macam hang…yg ni beri aku kekuatan juga kerana aku akan buktikan GURU GEDIK BOLEH!YESS!!
18)Hang baik sebenarnya Azi-terharu aku kawan yg jauh diselatan dgn x pernah jumpa boleh anggap aku baik!
19)Dapat jumpa 2 minitpun jadilah-hahaha yang ni kenangan mengusik jiwa ada ke patut jumpa 2 minit?
20)Hang meroyan..yang ni aku suka sebab mereka yg kata aku meoyan sebenarnya dah kenal watak aku yg ceria dan suka bergurau!
21)You pandai pujuk-yessza sebab aku selalu pujuk budak prasekolah!Pujuk pujuk nyakat..kelmarin cikgu pakaiankan seluarr dan baju baru depa!Bila tanya ramai yg tak pakai spender!Auuuww…cikgu nampak ‘bebird’ depa….hehehe!

More will be added jika teringat lagi…
Kata-kata sebagai pedang dan juga perisai !Kadang -kadang ia menghiris dan kadang -kadang ia mempertahankan dan memberi kekuatan!Peranan kata-kata amat bermakna!
Kata-kata ini memberi kekuatan pada seseorang walau ianya hanyalah kata-kata biasa bagi sesetengah orang!Namun ianya sebagai motivasi BAGI KEKUATAN DALAMAN!Kerana kata-kata akan menentukan kita rebah atau bangkit semula!
Terima kasih buat semua kawan-kawan di alam nyata mahupun di alam saiber yang sering MENYAKAT,MENGUSIK,MEMBULLY,MENGHENTAM, NAMUN AKU TAHU SEBENARNYA AKU SEDANG MENDAPAT PERHATIAN DARI ANDA!!!YEYEY SSONOK!

12 Responses

  1. Aper yg sonok tu…leh tumpang sekaki

    Abe juga ingin tahu
    Dimana kabarnya cinta demo
    Betulkah adonya di hati
    Atau pun cuma d bibir sajo
    Tunjuk lah bukti cinta mu pada abe
    Sama2 ingin bukti tandanya saye samo saye

    http://video.tagged.com/?v=dDqev9jRRW

  2. lor….oitttss Die!!Pehal ni???
    Haaani lagu rupanya dalam dialeg kelate!!!Versi kelate!!!
    Pandaaa bangakk deh!!

  3. Kesimpulannya, anda bukan sahaja anggun, lebih daripada itu vulnurable kepada mainan bahasa dan dapat melihat spektrum bahasa itu lebih daripada hanya aksara, bunyi, kata-kata dan ayat-ayat tidak bermaya.

    Anda dapat melihat nyawa dan nafas dan emosi di sebalik kata-kata.

    In other words you an almost perfect woman.

  4. Jauhi prasangka. Walaupun aku tak penah jumpa hang, aku tetap bersangka baik sebab aku nak sume kengkawan juga bersangka baik pada aku. Good luck Azi. Be the best

  5. Kesimpulannya, anda bukan sahaja anggun,
    lawa jawab: azieanggun multiply bukan nama yg saya berikan tetapi kawan yg berikan.Saya masih rasa diri tidak anggun!

    Anda dapat melihat nyawa dan nafas dan emosi di sebalik kata-kata.
    lawa jawab: Saiee saya sememangnya peka dengan lirik lagu walaupun dalam daileg Kelantan!Saya dah biasa dgn lagu yg Roslan tuliskan di atas ini!Lagu asal lagu lama dah lupa siapa penyanyinya.

    In other words you an almost perfect woman.
    lawa jawab:Almost ke Saiee?Sebenarnya saya ni lebih perfect ‘gedik’dan kalau budak kecik org utara kata ‘buaiihh’ macam gremlins panjat sana panjat sini macam hyperactive!!kahkahkah!Jenis x dok diam dan hok harrq! hok harrq!Terima kasih tuan sudi komen…anda ni memang rajin komen saya!Memang saya perlu dgr komen org tentang saya!

    Ya Rabbi Saiee Driss I’m not a perfect woman yet!I’m Still struggle..

  6. Kah ggggggggggg!!!Cemana hubby kak g??Dah sihat?Tabahkan hati kak g atas segala dugaan hidup ini!Minggu lepas aku ada tutorial kak G dan aku sedih kerana aku lihat seseorang yg berada di sebelahku telah tiada!Beliau katanya sedang mendapat rawatan sakit buah pinggang yg krtikal…

    sayu kak g..syukur kita masih sihat..aku memangla kak g selagi org tak jumpa aku org boleh buat berbagai andaian sebenarnya aku ni malu malu kambeng dan berani jauh kalau dekat sah akuu gentel gentel bucu kain
    aahhh malu malu kambenng macam Gebu selalu sebut sambil gentel kain dagang…dagang pak malau..

  7. Aduh Saiee,maaf saya silap faham lagi…ini sah membuktikan saya ni kurang alert!!

    Anda dapat melihat nyawa dan nafas dan emosi di sebalik kata-kata.

    Ya sebenarya Saiee komen saya tentang kebolehan saya melihat nyawa dan nafas disebalik kata-kata yang kawan-kawan hamburkan..
    Ya,setiap bait kata-kata saya hayati dan hargainya namun jauh di sudut hati saya akan cuba melihat nafas dan emosi positif yg ada!Namun jika masih memberatkan pada negatif terpaksa akur..kerana bukan semua orang suka kita.Nak tahu jahat kita tanya musuh.dan begitulah sebaliknya tanyalah sahabat jika nak tahu baik kita!!

  8. ingat pesanan DakLan:

    ONLY WORDS!

    >> bergantung pada persepsi anda…

  9. Daklaaaaaaaaaaaaaannnn!!!
    Yes Yes I know…
    Persepsi sendiri so nak anggap semua persepsi positif!!!malas nak pikir yg negatif…tapi dasar syaitan durjana..menghasut…

  10. ONLY WORDS SAPA PUN BOLEH MENGARANG…BETOI…
    KEPALA OTAK HANG MEMANG GELIGA WAHAI PAKAR RUJUK AKU!!
    KALAU BETUI…BUKTIKAN YESSZAA!!
    BUKTIKAN!!!

    MACAM ORG BERCINTA KALAU BETUI MASUK MEMINANG JER BETUI TAK DAKLAN???KAHKAHKAH!!

    SEBENARNYA ADA ORANG CUMA NAK MEMAIN JER DALAM INTERNET NI…

    TAPI DAKLAN…DALAM MEMAINPUN BOLEH ANGAU TERUK JUGAK KALAU DILAYAN BAHYER OOO!!!

  11. Di alam maya internet, antara main-main, serius, sungguh-sungguh dan uja uji… hampir tidak dapat dikenalpasti

  12. Ya saiee…semuanya hanya mainan internet!Nak tahu kebenaran jumpa sendiri dalam perkataan sukar kerana tidak ada tone!

Leave a Reply

