Penghargaan buatmu Red Spider

KELMARIN

Kelmarin kau datang dalam hidupku
Penuh dengan keindahan
Penuh dengan kedamaian
Disulami dengan bebunga mekar mewangi
Bersinar memancar ke pelusuk ceruk
Berpusing pusing
Galaknya aku
Terharu menangisi kegembiraan itu.

Kau ibarat lembah Kashmir
Penuh dengan keindahan fatamorgana
Sentiasa di selimuti kabus sejuk
Penuh dengan bungaan warna warni
Dalam tasiknya ikan bermain dengan girang
Kekadang melompat kepermukaan air
Itu lah keindahanmu

Dan kini kenyataannya
Kau sedang pergi
Pergi mencari keredaan

Mungkin di kala ini aku pasti sepi tanpamu..
Aku hanya mampu merayu
Merayu dan terus merayu
Tapi hanyalah sia sia

aku mengerti
Kau dan aku
Umpama di awangan
Umpama kiambang
Akar tidak berpijak di daratan!

Nukilan bersama: red spider & lawa mac 2008

Leave a Reply

