Kenapa Guna Nick Antulawa???


Ramai… ya boleh jadi ramai yang tertanya kenapa saya menggunakan nick antulawa?
Saya mula menggunakan ‘nick’ ini sejak tahun 2000!Saya mula mengenali dunia saiber ini sejak tahun 1999.

‘Nick’antulawa bermula bila suatu hari saya berjumpa gambar hantu perempuan yang cantik,rambut panjang memakai jubah putih!Sejak itu saya rasa suka menggunakan nama ini!

Kenapa menggunakan Lawa sebagai singkatan nama antulawa!
Nama ini secara kebetulan sejak saya mula mendaftar MSJBOX.Mungkin disebabkan hendakkan nama yang ringkas jadi samada Junaidix atau saya sendiri yang memilih nama lawa…saya dah terlupa!Avatar yang adapun saya dah lupa siapa yang membantu saya menggunakan avatar gambar itu…mungkin ramai yang sudi menolong saya semasa membuat msjbox jadi saya tak perasan siapa?Maaf kepada yang pernah membantu saya setiapkali saya dalam kesulitan…!!!

Hehehe!Buat yang heran kenapa,mengapa saya suka guna nama lawa?Ada yang berani kutuk saya tak lawa,tua dan sebagainya!Terima kasih kerana saya mendapat perhatian saudara dan saudari!Bukan senang nak dapat perhatian macam ni kan?

Istilah tua…sepatutnya perlu dibanggakan!Bermakna anda tua,anda dewasa dan banyak pengalaman berharga yang telah anda lalui jika dibandingkan dengan orang lain!Pengalaman bukan boleh dijual beli!

Bagi orang muda masih cetek pengetahuan,pengalaman…anda akan lalui banyak lagi liku liku kehidupan!
Dan anda belum tahu lagi apa bentuk cubaan dan dugaan hidup yang bakal anda lalui!

Banyak dugaan Allah dalam hidup ini!Samada dalam bentuk masalah kehidupan atau pun dugaan menghadapi penyakit kronik!Kita terus kalah dengan ujian Allah….cuma Allah pilih seseorang kerana Allah tahu kita adalah orang orang yang punya kekuatan menghadapi dugaanNya!Ya kita terpilih…..akurlah!tabahlah!menghadapi dugaan ini!

2 Responses

  1. Yep…. dah tua bukan bermaksud boleh kena bantai ikut suka… Tapi tah la… sekarang ni bebudak makin ramai yang kurang ajar…. Tak sedar sapa tua ke muda ker… main boh jerk… Konon pandai nak jadi tukang komen tu la ni la… tapi hampeh… ABC pu tak lepas konon nak tunjuk lagak macam dah terer. English pun tak lepas… wakakakakakaka….

    Yang besh nyer dia nak komen tah hapa-hapa. Tak tau org buat sindiran… Kalo yang cam tu tak lepas lagi cam ner nak bagi komen?

    Saranan
    Belajar dulu sampai lulus at least form 5. Faham apa makna simbolistik, sindiran dan lain-lain lagi bentuk dalam bahasa. Bahasa melayu ni kaya…. kalo setakat baru lulus sekolah rendah, jangan nak nyampuk orang tua cakap….

    wakkakkakakakaka

  2. hehehhe yang ni aku tau komen dari siapa ??Bijak budak ni dulu sekolah kelas dewasa punya hahhahha!!
    Pssstt…sayang aku kenal ko ler!

Leave a Reply

