EMOTIONAL QUOTIENT


Murder of Altantuya!!oittss…aku yg boh dulu gambar Altantuya tau!!:P


Dan begitu jugalah padah yang menimpa Altantuya…kes panas ni!!


Akibat sakit hati,geram,keciwa,cemburu,dengki atau apa sahaja boleh mengundang padah begini!

Mereka yang menguasai kemahiran emosi(EQ) lebih berjaya berbanding mereka yang menguasai kemahiran intelek(IQ)!
Kemahiran EQ(emosi) termasuklah mampu memotivasikan diri sendiri,mampu mengawal perasaan dalam apapun keadaan,penyayang,menjadikan orang yang berada
di sekelilingnya berasa selesa,tidak memberi masalah,komited dengan tugasan yag diberi,tidak mudah stress,sentiasa berfikiran positif,tegas dan bertanggungjawab!

Aspek yang disebutkan di atas kini terlalu dibaikan oleh ibu bapa masakini!Ibu bapa masakini lebih mementingkan IQ dan mengabaikan EQ.
Sebab tu la kita dah tak heran kenapa ada doktor bunuh diri?Ada doktor cabul pesakit?Ada orang hebat hebat terlibat kosnpirasi?Ada pengarah besar ambil dadah?Ada anak bunuh ibu sendiri?Cucu bunuh nenek?Cucu rogol nenek?Rogol ibu kandung?rogol dan bunuh kanak-kanak?isteri kerat 18 kemaluan suami yang nak kawin lain?Dan macam macam lagi…ni semua kerana tidak dapat mengawal emosi sendiri da tidak dapat mengenal emosi orang lain!

Semoga kita jadi ibu bapa yang berjaya seimbangkan keperluan EQ dan IQ anak anak kita!

3 Responses

  1. yup betul tue…meh tambah sikit ek:-
    – student bunuh diri sebab tekanan study
    – memandu tak fikir oarang kiri kanan
    – seks bebas (dgn member pun leh je kalau nak)
    – solat tidak pernah didirikan (tiada pegangan kerohanian)

  2. yep betul tu stone…ada bloggers siap tulis politik dan pungkorq tak boleh dipisahkan!!!

    macam ni kene gubah lagu..
    dua insan bercinta…jangan pisahkan aku dan pungkorq..hahahha!

    loghat Kedah juga laku huhuhu…

  3. oitt!!Antulawa masuk komen sini ke?
    mana kawan ko Altantuya???

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: