Sahabat Maya Atau Kekasih Maya?


Kenapa kita rasa serasi dengan kawan kita walaupun kita baru kenal?
Kenapa kita rasa suka sangat dengan dia?

Kenapa wujud perasaan suka?
(maknanya kita suka semua yang ada pada dia)
Hingga..dia tak percaya kita suka sangat padanya!
Dia tak yakin kita suka padanya!
Hingga dia tak yakin bila kita katakan nak jumpa!
Dia ada sahaja helah..

Sayang?(Maknanya tak mahu kehilangan dia!)
Kita tak kisah apa jantina dia!
Tarikan perbezaan jantina lebih kuat magnetnya!
Ini adalah normal…bayipun dah tahu suka pada lawannya!

Hingga kita rasa tak mahu berpisah!
Kenapa harus berpisah?
Kita bukan bercinta!
Kita cuma sebagai sahabat maya!

Disaat ini jika ada yang menghalang!
Kita akan pertahankan.
Sebenarnya kita memiliki banyak persamaan dengannya.
Sebab itulah kita dikata memiliki sifat sifat yang sama dan stereotaip!

Hingga kita sanggup buat apa sahaja.
Asalkan jangan dia tinggalkan kita!
Dalam maya ni pastinya ramai yang suka kita!

Namun ada juga yang tak suka,bencipun bukan!
Cuma sebab tidak banyak sifat stereotaip yang banyak!
Kita tak kisah,yang kita kisah orang yang suka kita sahaja!

Yang suka ni kena jaga hatinya!
Kena masuk jenguk juga blog dia!
Walau sesekali,kalau boleh nak masuk semua blog
yang kita suka tuannya!
ramai sangat yang kita suka!
Kalau sorang dua tak kisah!

Namun banyak kekangan
Kita bukan hanya keje ngadap pc ni!
Banyak nak dibuat
Janji masuk juga walau sekali sekala!

Ada bloggers suami orang/isteri orang/anak orang dll
Kalau suami,isteri,tunang,kekasih dah tak suka pasangan berblog,
abis laa,,,sedangkan apa lah sangat berblog ni!
Sekadar pengisian waktu terluang..hobi barangkali!

Kalau suami atau isteri kita nak kawin lain..
Dah lama dia buat…bukan nanti kita larang!Kita suruh!
Buat apa susahkan diri cari di internet?
Sebelah rumah,ditempat keje kan ramai yang dia jumpa?

Cuma berilah suami/isteri/kekasih,tunang anda
sedikit kelonggaran supaya dia gembira!
Supaya dia tak stress..walau banyak cara hilangkan stress,
namun jika berblog ni salah satu hobinya biarkanlah dia..
kasihan dia penat cari duit tu!!!

memang tulisan ini kene mengena dengan siapa sahaja
yg bergelar suami/isteri/tunang/kekasih!
Maafkanlah saya sekadar ingin membuka minda anda!
Mungkin saya terlalu ‘open ‘minded’ membicarakannya!


Kita pun dah makin dimamah usia…
Pastikan anda memiliki cinta sejati pasangan anda dan anda berikan yang terbaik buat dia…semakin tua semakin romantik!Kalau dah berpuluh tahun bersama dia takkan lepaskan anda keseorangan!Percaya lah..walau dia jumpa bidadari sekalipun!!!

20 Responses

  1. waaae en3 nie bape lama perah hotak!! ahaha..tak pa,,ndak da kena ngan aku”aku NGO,hahhah tak telibat dngan mana-mna parti badan cinto….

    jam spulo tiga puloh..add ym ni sir_wis@yahoo.com.my

  2. emmmm…siap letak time!!
    Pada hal dia tarik selimut ..
    baik sket kang tarik selimut putih tatau huhuhu…

    Dialaa yg 1st asuk komen!
    Tahniah nah seposen hadiah!

  3. best gile entri ni.. sentap sesangat!
    saya akan wat kesinambungan dari entri ini!
    wahh! lawa lah layout baru!!

  4. sy cdg penulisan ini ada perenggan. senang nak baca entri best mcm ni…

  5. Thafiexq…aku suka jika kau buat kesinambungan n3 ni buatlah mesti sedap baca…n3 ni kuhasilkan sekejap saja..sebenarnya masih boleh di tokok tambah kasi happening sket hahhah!

  6. Rudy…
    semasa belum tukar tempelete masih nampak perenggan!

    memang ku buat perenggan tapi bila dah di tolak dimampatkan
    dah tak nampak hahhaha…
    terima kasih Rudy kerana sudi komen!

    Insyaallah aku akan terus menulis lagi!

    kan orang perempuan ni suka di puji hahhahha!Lagi dia rajin!Tak caya cuba puji bini….heheh

  7. Tiba tiba aku jatuh cinta dengan blog nie..lawa,,design terbaik aku rasakan….

  8. salam, apa kabar aunty

  9. testing…canggih,,,

  10. Kita pun dah makin dimamah usia…
    Pastikan anda memiliki cinta sejati pasangan anda dan anda berikan yang terbaik buat dia…semakin tua semakin romantik!Kalau dah berpuluh tahun bersama dia takkan lepaskan anda keseorangan!Percaya lah..walau dia jumpa bidadari sekalipun!!!
    Percaya..percaya,,,percayaa..Percaya..percaya,,,percayaa..Percaya..percaya,,,percayaa..Percaya..percaya,,,percayaa..Percaya..percaya,,,percayaa..Percaya..percaya,,,percayaa..Percaya..percaya,,,percayaa..Percaya..percaya,,,percayaa..Percaya..percaya,,,percayaa..

  11. cikgu! lame tak ym ke?

  12. Kita pun dah makin dimamah usia…

    Pastikan anda memiliki cinta sejati pasangan
    anda dan anda berikan yang terbaik buat dia…
    semakin tua semakin romantik!
    Kalau dah berpuluh tahun bersama dia takkan lepaskan anda keseorangan!Percaya lah..
    walau dia jumpa bidadari sekalipun!!!

    Percaya..percaya,,,percayaa..Percaya..
    percaya,,,percayaa..Percaya..percaya,,,
    percayaa..Percaya..percaya,,
    ,percayaa..Percaya..percaya,
    ,,percayaa..Percaya.
    .percaya,,,percayaa..Percaya.
    .percaya,,,percayaa..
    Percaya..percaya,
    ,,percayaa..Percaya.
    .percaya,,,
    AKU percayaa..

  13. Panduan Untuk Post Komen :
    Jika komen anda berjela
    Terasa panjang !!!!Jangan memanjang…
    Gunakan tab ENTER untuk memperncatik ayat-ayat cinta anda…
    Untuk membuat perenggan

    Panduan Untuk Post Komen :
    Jika komen anda berjela
    Terasa panjang !!!!Jangan memanjang…
    Gunakan tab ENTER untuk memperncatik ayat-ayat cinta anda…
    Untuk membuat perenggan

    Panduan Untuk Post Komen :
    Jika komen anda berjela
    Terasa panjang !!!!Jangan memanjang…
    Gunakan tab ENTER untuk memperncatik ayat-ayat cinta anda…
    Untuk membuat perenggan

    Panduan Untuk Post Komen :
    Jika komen anda berjela
    Terasa panjang !!!!Jangan memanjang…
    Gunakan tab ENTER untuk memperncatik ayat-ayat cinta anda…
    Untuk membuat perenggan

    Panduan Untuk Post Komen :
    Jika komen anda berjela
    Terasa panjang !!!!Jangan memanjang…
    Gunakan tab ENTER untuk memperncatik ayat-ayat cinta anda…
    Untuk membuat perenggan

  14. Jemariku mula menaip…
    Pemegang amanahku..cintamu telah jatuh di blogku!Patutlah ku terdengar bunyi sesuatu semalam…bunyinya agak pelik tetapi indah kedengaran!

    Terima kasihku padamu duhai pemegang amanah semalam!

  15. Mula menaip utk Arsaili..
    Anakanda Arsaili masih di Australia ke?
    Kangaroo boleh makan tak Arsaili…
    emmm soalan bijak ke apa ni hehheh!
    lama tak nampak namamu di blogku!
    seronok bila nampakmu Arsaili!

  16. Testing ini jawapan untukmu..
    Walau dirimu tak ku ketahui siapa..
    terima kasih kerana sudi ‘test’
    canggihkan?kan? kan?
    datang lah lagi supaya ku tak payah pi Puspakom utk mengetest! hehheh

  17. Buatu Caya..
    Jika kau percaya boleh!Semua boleh…katakan boleh!

  18. Thafiexq..
    Sila add azi_oum@yahoo.com

    jiwa kacau dah jarang guna!huhuhu…dulu kita berjumpa di ms dan jiwa..tetapi kini jumpa di tirai..

  19. Wahai tetamu..
    siapa gerangan tuan hamba?
    ke teratak hamba sudi bertandang?
    tapi cuma berkata percaya..percaya..
    percayalah!Dia takkan lepaskan!
    Biar minta dilepaskan!
    Dia ingin bersama hingga ke hari tua..
    Harap panas biarlah sampai ke petang jangan sekali hujan di tengahari!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: